28 juni 2012

Hardcore gyserfan eller fodboldmor?


Gyser-websitet bloody-disgusting.com har en sjov quiz, hvor man kan dyste i, hvor hård en gyserfan man er, afhængig af hvor mange film, man har set.

Der er 61 film på listen, og ens score afgør, om man kan kalde sig "hardcore" eller "soccer mom". Meget sjovt. Jeg landede ikke overraskende på "casual fan" (man har vel sin sunde akademiske skepsis intakt), men kun 2 point fra "hardcore". Men jeg var også 100 % ærlig og medtalte ikke 2 film, som jeg vistnok kun fik set halvdelen af...

3 kommentarer:

  1. Jeg optjente sjovt nok 38 point, og er ligeledes casual. Det er umuligt at se alt horror, hvis man har bare en smule kvalitetssans.

    SvarSlet
  2. Endelig en genrefan der tør være kritisk. Synes nu de 30-40 af listens film jeg har set er gode, men kan heller ikke overkomme at se alt, der kværnes ud af zombie-remakes, grindhouse-fjolleri og found footage-spøgelseshistorier - eller alle andre nye mainstreamfilm for den sags skyld.

    SvarSlet
  3. Helt enig. Listen er forbavsende god, men der er godt nok blevet lavet en masse bras gennem årene, og jeg er efterhånden meget forsigtig med, hvad jeg køber.

    Jeg er ikke særligt imponeret over de der nye, ultrablodige/voldelige grindhouse-ting, der bliver spyttet ud for tiden, og jeg har da også fået en del kritik af samme årsag. Og zombiegenren er vist ved at æde sig selv, selvom The Dead er en fin lille film ...

    SvarSlet